Iznācis vizuālo mākslu žurnāla „Studija” oktobra/ novembra numurs

 

Mākslinieka uzdevums šodien, kad sabiedrība ir apjukusi un zaudē garīgo centru, ir uzdot īstos jautājumus un rosināt domas spēku. Vai skaistums izglābs pasauli? Vai mākslinieka uzdevums vispār ir pasaules glābšana? Līdzās šiem pārlaicīgajiem jautājumiem žurnāla Studija jaunajā numurā atradīsiet arī citas saistošas un aktuālas tēmas.

Studijas sarunbiedrs šajā numurā ir jaunais, starptautiski atzītais igauņu mākslinieks Jānuss Samma, kurš 2015. gadā pārstāvējis Igauniju Venēcijas biennālē, tikko piedalījies Tēlniecības kvadriennālē  Rīga 2016  un ir pārliecināts: „Māksla nevajadzētu pastāvēt nekādām tabu tēmām.”

Jauno mediju mākslas kuratore Kristiāne Pola (ASV) – šoruden Rīgā notikušās konferences Open Fields vieslektore, atklāj savu skatījumu uz digitālā laikmeta jaunajiem pasaules „redzēšanas” un objektu atainošanas veidiem, kā arī jaunradītajiem mākslas teorijas terminiem un virzieniem, – secinot, ka apzīmējums „post-interneta” un „post-mediju” māksla nenozīmē kādu hipotētisku stāvokli „pēc” vai „aiz” globālā tīmekļa, bet gan to, ka mākslinieki, izmantojot gan digitālas, gan klasiskas mākslas formas, paši veido savu instrumentu – savu „otu”.

Studijas fokusā šoreiz – feminisma tēma. Kirils Kobrins aplūko to neparastā rakursā – izsekojot, kālab britu mūsdienu mākslas enfant terrible Treisija Emina „aizbēgusi no savas gultas” viņas reiz skandalozā darba My Bed šīgada ekspozīcijā Teita galerijā. Savukārt mākslas zinātniece Baiba Vanaga, pētot sieviešu mākslu Latvijā un pasaulē, uzdod jautājumu: „Vai arī mākslā vajadzīgas sufražistes?”

Savu viedokli par kultūras un radošuma lomu mūsdienu sabiedrībā un ekonomikā, kā arī par dažādajām vērtību izpratnēm izsaka Baltijas Starptautiskā Ekonomikas Politikas Studiju Centra pētniece Ieva Moore un Latvijas Mākslas akadēmijas prorektors Dr. art. Andris Teikmanis.

Natālija Jevsejeva rakstā par Romana Sutas likteni atklāj līdz šim nezināmus faktus par mākslinieka dzīves pēdējiem gadiem, viņa arestu un nāvi Gruzijā. „Lietā atrodamā pēdējā Sutas fotogrāfija ir šokējoša, briesmīga un izstāsta vairāk, nekā spētu jebkurš cits liecinieks – savos 48 gados Suta izskatās kā 84 gadus vecs,” atzīst autore, sniedzot arī atbildi – kāpēc.

Vilnis Vējš atskatās uz festivālu Survival Kit 8; Arta Vārpa analizē Tēlniecības kvadriennāli Rīga 2016, bet Aiga Dzalbe ielūkojas Sandras Krastiņas personālizstāde Civilisti. Lasāmas recenzijas arī par citām mākslas izstādēm un notikumiem Latvijā un pasaulē, kā arī informācija par iespējām pieteikties startptautiskiem konkursiem, izstādēm un rezidencēm.

Žurnālu Studija izdod izdevniecība Neputns ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu. Žurnāla galvenā redaktore Inga Bunkše (e-pasts: inga@studija.lv.).

Dalies ar rakstu

 
 
 

Komentāri