punctum

Literatūra un kultūra

Kāda ir nišas žurnālu rītdiena?

12/05/2014

worst_magazine_ever

Dzīvojam laikā, kad pagrīde, niša, intimitāte un privātums soļo pa publisku mēli. Pirms nedēļas britu modele uzņēma pirmo video selfiju (kas kā žanrs, šķiet, dzimis pie vannasistabas spoguļa) modes skates laikā. Nesen izskanējušās Ņujorkas modes nedēļas panākumus daudzi mērīja ar Instagram aktivitāti, kas patlaban ir tiešākā skatītāju atgriezeniskā saite. Tāpat zeļ un plaukst nišas izdevumi, kuri no hobiju žurnāliem un skrejlapām, šauru domubiedru grupu aizraušanās ir kļuvuši ja ne par komerciālu veiksmi – kā itālieša Maurīcija Katelāna, laikmetīgās mākslas enfant terrible, 2010. gada dibinātā ārprāta vētra Toiletpaper Magazine, kas jau otro gadu veido modes zīmola KENZO reklāmas, – tad vismaz par must-have objektu sevi cienošās 21. gadsimta grāmatnīcās un radošo cilvēku apritē, un skaitā tikai aug. Iespējams, ka šodien, kad horizontāli izkaisītās informācijas gūzmai nav saredzams apvārsnis, niršana dziļumā pa vienu izlobītu trajektoriju ir ne tikai atsvaidzinoša, bet arī veids, kā iegūt papildus dimensiju feisbuka sienas plakanumā. Ne par velti šādiem žurnāliem ir lasītāji.

Dalies ar šo rakstu