literatūra

— dievs krāso lūpas

Jeļena Glazova

14/10/2016

„beidzot es dabūju visu ko gribēju” viņa saka bildējoties ar polaroīdu redzot bildes viņas puisis-kovbojs dročī dažas tūlīt pat nopērk laikmetīgās mākslas muzejs

 

glazova

Foto: no personīgā arhīva

 

***

dievs krāso lūpas
dievs ņem tonālo
skatās spogulī
iezīmē acis
iznāk uz ielas
dievs iet pa šoseju
stopēšana nesokas
krēslo
stāvot zem laternas
dievs skatās spogulī
kārto frizūru
meklē sirmu matu
dievs piekrāso lūpas
dievs žāvājas
automātiski
garlaikoti turpina stopēt
tumšs sāk līt
dievs līdz ādai
piestāj mašīna
lukturu gaismā lietus
paveras durvis
dievs priekšējā sēdeklī
met skatus spogulī
mašīna brauc mežā
dievs ierasti atpogā bikses
dievs papleš kājas
(…)
no rīta mežmalā
atrasts cilvēka līķis
bez īpašām pazīmēm
uz rokas
ar sarkanu lūpeni rakstīts
tu man esi dievs

 

***

pravieša galva vēsta
stāvot uz melnas kupenas
postamenta
melnas kupenas
melni vēmekļi
melna tuša
pravietis pūlas
replikas skrāpē debesis
sātans ligzdo uz kreisā pleca
meiteņu-grūpiju pulciņš
pakājē ganās
pārmaiņus sniegā vemj melnu
meitenes raud tek tuša pa vaigiem
velk lozi kura nākamā vems
rij melnu guašu
visas vēl jaunavas
o pravieti uzklausi
esi žēlīgs
dod svētību mums
melnam darbam
asinīm melnām
pēc rituālu virknes
svētais no kupenas kāpj
uz meitenēm
veic rituālas ķermeņa kustības
viņu sejas staro
nafta zaigo uz vaigiem
guaša barības vadā
klēpī melna sperma
upuris pieņemts
grūpijas apmierināti apkampušās
attālinās
tikai viena sārto sniegu
iekrīt kupenā
saķer vēderu
šķiet tikai viņa sapratusi visu
pārlieku burtiski

 

***

cilvēks-trijkājis
pārnes svaru uz kreiso kāju
bilst
„te esmu ļoti kategorisks,
šo visu varat izmest,
nav te ne kripatiņas atoma,
tā ir tikai
mana un jūsu laika tērēšana”

pārnes svaru uz labo kāju
bilst
„man iešūts
pareizticīgās visa piedošanas čips,
pie vainas laikam pārāk agri aprītie
dostojevska kopotie raksti,
kas šajā situācijā ir māga,
ja uzspridzināt visus analītiķus,
par māgu taps profāna uzskati”

atbalstās uz pamatkājas
bilst
„taču kas izraisa šo rosības imitāciju,
neproduktīvo darbību,
jūs redzat izvarotus zombijus,
bet es redzu vienkārši procesu,
nešķirojot pēc uzplečiem,
būtībā, rezultāti vienādi”

 

***

galvenais varonis ienāk tumšā istabā
aiz noapaļotajām sienām
iedegas gaisma
sienās paveras spraugas
dzirdams klikšķis
un istaba sāk riņķot
ap savu asi
uz sienām atdzīvojas bildītes
rūpīgi sistematizētas katalogā
ar norādēm –
jēzus
karš
pornogrāfija (atsev. gadījums eross)
mikimauss
segregācija/rasisms
makdonalds
bērnība
sniegbaltīte
septiņi rūķīši
mizogīnija
šovinisms
homofobija
izolacionisms
daudzstāveņu mīlestība
šanel/adidas
keita mosa/ naomi
brodskis/barišņikovs
sieviešu bumba
vīriešu bumba
vilka un sarkangalvītes meita
utt.
kad griešanās rimusi
viņš jau beidzis zīmēt
uz mēbiusa lentas veidola lapas
ik reizi ir tikai viens zīmējums
ik reizi viņam jautā kāpēc viens
viņš atbild ka spējīgs ieraudzīt tikai vienu
no parādītajiem uzslāņotajiem sižetiem

 

šķērsām kadram

in vivo
…neatpazītā
pamestā
masonu templī
tumsā
infrasarkanā režīmā
vīzija
pulsē –
transvestīti adidās
mākslīgām skropstām
un krūšu spalvām
rozā leoparda veļā
raibām kontaktlēcām
spīdina skābainās varavīksnenes
tuc tuc tuc
strobu zibšņi
gora gurnus
bet šīs ir īstas meitenes
mākslīgiem nagiem
sporta kostīmos
ar viņām puisis bin ladena maskā
britu karogā ģērbts
transs cērt baļķi istabas vidū
palmas teltis dīvāni
strobu zibšņi
viņi grib iekurt ugunskuru
bin ladens urinē skaidās
kamera no dažādiem skatpunktiem
koksne mirkst
slapjā malka silda
montāžas vieta
virs kadra
atlaižas 3-D sunīši
pārvilkti
ar puķainu dīvānu audumu
<dīvāns uz kura tu pašlaik sēdi>
trīs sunīši uzkaras šķērsām kadram
un viena pārvilkta kā dīvāns kaķene
sunīši levitē
pagriež dibenus
sunītis paceļ asti
piebriedis tūplis
sunīša tūplis pa visu ekrānu
pulsē
dīvāni
sunīšiem un kaķiem šaipus
tuša un puišu ēnas
viņu kosmētika
masonu templī
pusnaktī
liekās sprogas
falšs falsets
pulsācija
pulsē
apgānīšana
vai apskaidrība
šķērsām kadram
<iztēlojies sevi šķēsām kadram>
pamestā masonu
sprogas
tuša
pulcēšanās
stāja
pulcēšanās
transi maršē
sunīši levitē
bin ladens apmīž malku
transa parūka kutina viņa locekli
rozā parūka
maršē
sunīša tūplis piebriest
dīvāni tuša palmas
<kādu laiku iztēlojas sevi šķērsām kadram>
lēnām parlido
sunīši un kaķene
bin ladens turpina apmīzt malku

 

***

rozā vienradzis atrikšos no RIMI
violets rags lielas asarainas acis
cilvēki no anime lateksa vestēs
meitene platformenēs
korsetes šņorējums tik tikko piesedz krūtis
un mirdzoša naba
garmatains puisis
kovboju biksēs ar bārkstīm
skraida starp plauktiem
it kā piedalītos kvestā
rokās spēļu ieroči
iespējams lāzeri
ar 5 kilometru gariem stariem
ja vērst augšup
cilvēki klaunu maskās
gaida uz ielas
pēc paskata parasti nelgas
mutes atverēs cigaretes
vienradži pērtiķi un pandas
pēc komandas
jau nolēkuši no plauktiem
pēkšņi kļuvuši milzīgi
trokšņaini visēdāji
daudzkrāsainais bars aizauļo
minot putekļos kases
ļaudis un letes
pakavi un ķepas šķiļ varavīksni un dimanta zvaigznes
kad tie joņo garām
meitene lateksa korsetē
māj ar roku atsvabina šņorējumu
izceļ krūtis ķer ar tām dimantus
nostājas zirneklenes pozā atkailinot kaunumu
klitoram trāpa dimanta dzirksteles
kad vienradžu bars jau tālu
viņa pa sienu aizrāpo uz griestiem
kustinot savairojušās kājas
no maksts šļācas dimanta strūkla
sadedzinot nejaušo ziņkārīgo galvas
„beidzot es dabūju visu ko gribēju”
viņa saka bildējoties ar polaroīdu
redzot bildes viņas puisis-kovbojs dročī
dažas tūlīt pat
nopērk laikmetīgās mākslas muzejs
tālumā norimst dipoņa
dimantu drumslas, putekļi, varavīkšņainā sperma
zaigo virs krāsmatām
cilvēki klaunu maskās
beidz pīpēt un ķeras pie darba

 

No krievu valodas atdzejojis Einārs Pelšs